Najświeższe ogłoszenia z całej Polski

Wydanie nr:

143/2025

z dnia

23.05.2025

Ogłoszeń w bazie:

631
/
/
Międzygminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. ogłasza przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Tarnowskich Górach przy ulicy Ks. Michała Lewka 5

OGŁOSZENIE

Międzygminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. ogłasza przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Tarnowskich Górach przy ulicy Ks. Michała Lewka 5

Międzygminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.

ogłasza przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej  w Tarnowskich Górach przy ulicy Ks. Michała Lewka 5

1. Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej i katastru nieruchomości:

Działka nr 121 o powierzchni 0,0501 ha, obręb nr 0004, użytek [B], stanowiąca własność Międzygminnego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. o.o., księga wieczysta nr GL1T/00045806/6 prowadzona przez Sąd Rejonowy w Tarnowskich Górach.

2. Cena nieruchomości:

1) cena wywoławcza wynosi 905.000,00 zł (słownie: dziewięćset pięć tysięcy złotych 00/100),

2) sprzedaż zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.).

3. Termin i miejsce przetargu:

Część jawna przetargu odbędzie się dnia 2 kwietnia 2025 r. o godzinie 12:00 w siedzibie Międzygminnego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Tarnowskich Górach przy ulicy Towarowej 1, I piętro w sali konferencyjnej.

4. Wadium:

1) Wysokość wadium wynosi: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).

2) Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem do dnia 2 kwietnia 2025 r. z tytułem: „wadium na przetarg ul. Ks. Michała Lewka 5, imię i nazwisko osoby lub nazwa firmy, na rzecz której nieruchomość będzie nabywana”, na rachunek bankowy Międzygminnego  Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Tarnowskich Górach:

ING BS O/ Tarn-Góry  87 1050 1386 1000 0002 0085 6060

3) Za termin wniesienia wadium uważa się termin wpływu na rachunek Międzygminnego  Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Tarnowskich Górach. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert.

4) Wpłacone wadium przez uczestnika, który przetarg wygra, zaliczone zostanie na poczet ceny nabycia nieruchomości, a pozostałym uczestnikom, którzy nie wygrają przetargu, wpłacone wadium zostanie zwrócone do trzech dni od daty zamknięcia, odwołania, unieważnienia lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym, przelewem na podany rachunek bankowy.

5) Wadium przepada, jeżeli wyłoniony w przetargu Nabywca uchyli się od podpisania aktu notarialnego w wyznaczonym terminie.

5. Opis nieruchomości:

Nieruchomość zlokalizowana jest w Tarnowskich Górach położonych w południowej Polsce na Górnym Śląsku, w województwie śląskim. Miasto od Bytomia dzieli 12 km, od Gliwic 22 km, od Katowic 25 km, a od Lublińca 26 km.

W Tarnowskich Górach istnieje dobrze rozwinięta komunikacja miejska.  W odległości około 20 km od Tarnowskich Gór znajduje się port lotniczy Katowice – Pyrzowice.

Tarnowskie Góry są jednym z 3 miast powiatowych na Śląsku oraz jedynym z 18 miast w Polsce zaliczanych do klasy A pod względem atrakcyjności inwestycyjnej.

Nieruchomość będąca przedmiotem sprzedaży zlokalizowana jest centrum Tarnowskich Gór przy ul. ks. Michała Lewka. Rejon ten stanowi centrum administracyjno-handlowe. Odległość od Rynku stanowiącego ścisłe centrum miasta stanowi około 150 m. W pobliży zlokalizowany jest Urząd Miasta, kościół, bank, sklepy, restauracje, targowisko miejskie, przychodnie.

Nieruchomość posiada dostęp do drogi publicznej ks. Michała Lewka oraz Edmunda Osmańczyka.

Nieruchomość posiada pełne uzbrojenie terenu oraz dostęp do instalacji: elektrycznej, wodnej, kanalizacji, gazowej. W centrum funkcjonuje sieć ciepłownicza.

Przedmiotowa działka nr 121 zabudowana jest budynkiem mieszkalnym, wielorodzinnym. Budynek swoim kształtem tworzy wzór litery „U” otwartej w kierunku południowym. Budynek zlokalizowany jest w granicy działki od strony zachodniej, północnej i wschodniej. Przedmiotowy budynek posiada wejście w postaci przejazdu bramowego zlokalizowanego od strony ul. Edmunda Osmańczyka oraz wejście od sklepu zlokalizowanego na parterze od strony ul. ks. Michała Lewka.

Budynek fizycznie podzielony jest na dwie części.

1.  Pierwsza część trzykondygnacyjna całkowicie podpiwniczona,  z poddaszem użytkowym.

2.  Druga (oficyna) trzykondygnacyjna, całkowicie podpiwniczona.

Obiekt został wybudowany w 1898 roku i rozbudowany w roku 1920.

3. Szczegółowy opis wraz z określeniem stanu technicznego zawiera ekspertyza budowlano-konstrukcyjna.

6. Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania:

W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego północnych dzielnic: Śródmieście- Centrum Lasowice, Osada Jana w Tarnowskich Górach zatwierdzonym Uchwałą Rady Miasta w Tarnowskich Górach nr XXVI/314/2012 z dnia 27 czerwca 2012 roku, teren na którym położona jest przedmiotowa nieruchomość oznaczony jest symbolem: 35S-MWUI- tereny zabudowy mieszkaniowo- usługowej.

Nieruchomość znajduje się na obszarze objętym wpisem do rejestru zabytków. Sam obiekt jest wpisany do Gminnej ewidencji zabytków.

7. Obciążenia i zobowiązania:

Brak obciążeń/hipotek/roszczeń/ograniczeń.

8. Warunki uczestnictwa w przetargu:

  1. Każdy zainteresowany nabyciem Przedmiotu przetargu, posiadający zdolność do czynności prawnej umożliwiającą nabycie Przedmiotu przetargu może złożyć pisemną ofertę nabycia Przedmiotu przetargu, przy czym warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium.
  2. W przypadku podmiotów wspólnie sporządzających ofertę, innych niż małżonkowie i wspólnicy spółki cywilnej, wskazują oni w treści oferty, w jakim udziale będą one nabywały Przedmiot przetargu. Niezależnie od powyższego wszystkie osoby składające taką ofertę ponoszą solidarną odpowiedzialność za zobowiązania wynikające z jej złożenia, w tym solidarną odpowiedzialność za zawarcie umowy sprzedaży Przedmiotu przetargu i zapłaty ceny.
  3. Oferty należy złożyć w formie pisemnej na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia (udostępnionym na stronie internetowej www.mtbstg.pl).
  4. Oferty należy złożyć w dokładnie zaklejonej, nieprzejrzystej kopercie tak, aby uniemożliwić zapoznanie się z treścią oferty bez naruszenia koperty.
  5. Na kopercie należy umieścić dane oferenta oraz adnotację:

„Oferta na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej przy ul. Ks. Michała Lewka 5  w Tarnowskich Górach będącej własnością Spółki Międzygminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Tarnowskich Górach.

Nie otwierać przed  dniem 2 kwietnia 2025 r. godz. 12:00”.

  • Oferty należy składać w siedzibie Spółki tj. ul. Towarowa 1, Tarnowskie Góry, w terminie do dnia 2 kwietnia 2025 r. do godz. 11:30 (decyduje data wpływu nadana w sekretariacie Spółki).
  • Otwarcie ofert nastąpi dnia 2 kwietnia 2025 r., o godz. 12:00 w siedzibie Międzygminnego TBS Sp. z o.o. Otwarcie ofert jest jawne dla oferentów. W celu wzięcia udziału w otwarciu ofert należy przesłać wniosek zawierający wskazanie maksymalnie jednej osoby reprezentującej oferenta  w otwarciu ofert na adres Międzygminnego TBS Sp. z o.o. ul. Towarowa 1, Tarnowskie Góry do dnia 2 kwietnia 2025 r. do godz. 11:30. W przypadku reprezentowania oferenta przez pełnomocnika koniecznym jest najpóźniej w dniu otwarcia ofert przedłożenie Organizatorowi pełnomocnictwa  do reprezentowania oferenta na otwarciu ofert (oryginał lub uwierzytelniona przez oferenta kopia), o ile takie pełnomocnictwo nie zostało złożone wraz z ofertą. 
  • Termin związania ofertą wynosi 30 dni, przy czym pierwszym dniem tego terminu jest dzień otwarcia ofert.
  • Do pisemnej oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
  • dowód wpłaty wadium,
  • oświadczenie Oferenta, o przyjęciu do wiadomości, że wadium przepada na rzecz Organizatora, jeżeli Oferent, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy w terminie wskazanym w zawiadomieniu,
  • W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika reprezentującego oferenta, przedłożenie pełnomocnictwa z podpisem notarialnie poświadczonym. 
  • W przypadku osoby prawnej, wydruk z właściwego rejestru aktualny na dzień złożenia oferty.
  •  W przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej aktualny na dzień złożenia oferty.
  •  W przypadku osób fizycznych pozostających w związku małżeńskim, w którym obowiązuje ustrój ustawowej wspólności majątkowej małżeńskiej, a nabycie przedmiotu przetargu nastąpi do majątku wspólnego:

I.    W ofercie należy wpisać dane obu małżonków,

II. Ofertę należy podpisać przez obu małżonków lub przez jednego z małżonków działającego w imieniu własnym oraz w imieniu drugiego z małżonków na podstawie dołączonego do oferty pisemnego pełnomocnictwa – z podpisem notarialnie poświadczonym.

  • W przypadku gdy oferent pozostaje w związku małżeńskim, a przedmiot przetargu ma zostać nabyty przez jednego z małżonków do majątku odrębnego jest on zobowiązany złożyć wraz z ofertą pisemne oświadczenie, że nabycia dokonuje ze środków nieobjętych majątkiem wspólnym potwierdzone przez współmałżonka  (przy panującym ustroju wspólności małżeńskiej) lub oryginał albo uwierzytelnioną notarialnie kopię umowy o wyłączeniu wspólności majątkowej małżeńskiej (w przypadku rozdzielności majątkowej).
  •  W przypadku gdy oferentem są osoby działające w ramach  spółki cywilnej, umowa spółki cywilnej.
  •  Oświadczenie właściwych organów lub podmiotów o wyrażeniu zgody na  nabycie przedmiotu przetargu lub ich odpis poświadczony za zgodność z oryginałem przez notariusza– jeżeli akt prawny stanowiący podstawę powstania lub regulujący działania oferenta (umowa spółki, akt założycielski, statut, przepisy prawa itp.) wymagają takiej zgody.
  • Promesę wydania przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zezwolenia na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca (jeżeli takie zezwolenie na nabycie nieruchomości jest wymagane).
  •  Pisemne zobowiązanie oferenta do wpłacenia na rachunek bankowy Organizatora całej ceny sprzedaży najpóźniej w przeddzień podpisania umowy przenoszącej własność Przedmiotu przetargu w formie aktu notarialnego. Dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Organizatora. W przypadku finansowania nieruchomości ze środków pochodzących z kredytu bankowego, zapłata ceny sprzedaży może nastąpić w terminie nie dłuższym niż 7 dni od podpisania umowy przenoszącej własność Przedmiotu przetargu w formie aktu notarialnego. W przypadku finansowania zakupu nieruchomości poprzez udzielony kredyt bankowy, do oferty należy załączyć promesę bankową deklarującą udzielenie finansowania, w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wydającego dokument.
  • Oświadczenie o zobowiązaniu się do pokrycia wszystkich kosztów zawarcia umowy sprzedaży Przedmiotu przetargu, w tym należnego podatku, opłat notarialnych powiększonych o podatek VAT i opłat sądowych.
  • Oświadczenie oferenta, że znany mu jest stan nieruchomości oraz w pełni akceptuje stan faktyczny i prawny oraz oświadcza, że w okresie pomiędzy zawarciem umowy przenoszącej prawo własności przedmiotu przetargu, a wpisem oferenta do ewidencji gruntów i budynków przejmuje wszelką odpowiedzialność za nieruchomość i potencjalne roszczenia, jakie mogą powstać w tym okresie.
  •  Oświadczenie, że oferent  w zakresie dozwolonym przez prawo zrzeka się wszelkich roszczeń, jakie mogą mu przysługiwać względem Organizatora: Międzygminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. z siedzibą  w Tarnowskich Górach, w tym rękojmi z tytułu wad fizycznych i przejmuje wyłączną odpowiedzialność za ewentualne zobowiązania w zakresie wad nieruchomości, niezależnie od tego czy są one mu znane na dzień złożenia oferty.
  • Oświadczenie uczestnika przetargu, że zapoznał się przed przystąpieniem do przetargu  z terenem nieruchomości, jej stanem prawnym i faktycznym i nie składa żadnych zastrzeżeń.

W przypadku złożenia kopii dokumentów wymienionych powyżej, powinny one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez oferenta zgodnie ze sposobem reprezentacji.

  1. Organizator nie zwraca kosztów przygotowania, złożenia oferty i uczestnictwa w przetargu niezależnie od jego wyniku. Koszty te ponosi samodzielnie oferent.

9. Termin zagospodarowania nieruchomości (dodatkowy warunek przetargu):

1) Nabywca nieruchomości zobowiązuje się do zawarcia odrębnego aktu notarialnego (umowy inwestycyjnej) zabezpieczającego wykonanie wskazanych niżej obowiązków inwestycyjnych, przed zawarciem umowy sprzedaży przedmiotowej nieruchomości.

2) Nabywca nieruchomości zobowiązuje się do realizacji obowiązków inwestycyjnych, przez które rozumie się:

I.

a) wykonanie dokumentacji na remont/przebudowę/rozbudowę/nadbudowę Przedmiotu przetargu zakończoną uzyskaniem prawomocnej decyzji administracyjnej o pozwoleniu

lub

b) wykonanie dokumentacji na rozbiórkę zakończonej prawomocną decyzją zakończoną uzyskaniem prawomocnej decyzji administracyjnej o pozwoleniu

w terminie 18 miesięcy od daty zawarcia umowy sprzedaży przedmiotowej nieruchomości.

II.

zakończenie postanowień określonych w pkt I ppkt a) lub b) w terminie 36 miesięcy od daty uprawomocnienia się decyzji określonych w pkt I ppkt a) lub b).

3) Kupujący (Oferent) zobowiązany jest do wykonania prac budowlanych zgodnych z pozwoleniem na budowę/rozbiórkę.

4) Za termin zakończenia remontu Przedmiotu przetargu uważa się uzyskanie przez Nabywcę pozwolenia na użytkowanie lub przyjęcie zgłoszenia zakończenia budowy przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.). W przypadku braku potrzeby uzyskania jednego z powyższych dokumentów, Nabywca złoży Międzygminnemu TBS  stosowne pisemne oświadczenie w tym zakresie.

5) Na Nabywcy ciążyć będzie obowiązek pisemnego poinformowania Międzygminnego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowskich Góry o wykonaniu obowiązków inwestycyjnych oraz przedłożenia stosownych dokumentów potwierdzających zakończenie remontu Przedmiotu przetargu.

6) W przypadku niedotrzymania terminu wykonania obowiązków inwestycyjnych określonych w pkt I ppkt a) lub b) tj. po bezskutecznym upływie terminu 18 miesięcy  od daty zawarcia umowy sprzedaży, Nabywca zobowiązuje się do zapłaty Międzygminnemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowskich Góry kary umownej w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty.

7) W przypadku niedotrzymania terminu wykonania obowiązku inwestycyjnego określonego w pkt II tj. po bezskutecznym upływie terminu 36 miesięcy od daty uprawomocnienia się decyzji określonych w pkt I ppkt a) lub b), Nabywca zobowiązuje się do zapłaty Międzygminnemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowskich Góry kary umownej w wysokości 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty.  

8) W przypadku zbycia przedmiotowej nieruchomości lub udziału w tej nieruchomości, Nabywca zobowiązuje się do przystąpienia do długu w zakresie wynikającym ze zobowiązań zawartych w umowie inwestycyjnej. W przypadku nieprzystąpienia do długu, Nabywca zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100).

9) W terminie do 5 lat od dnia zawarcia umowy sprzedaży Międzygminnemu TBS  przysługuje prawo odkupu przedmiotowej nieruchomości. Międzygminne TBS  będzie uprawnione do skorzystania z prawa odkupu w przypadku nie wywiązania się Nabywcy z obowiązków określonych w umowie inwestycyjnej. Cena odkupu wynikać będzie z art. 594 Kodeksu cywilnego, przy czym wartość wszystkich nakładów może być wykazana wyłącznie protokołami wykonanych robót i zapłaconymi fakturami, w których wartość robót nie będzie odbiegła od cen przyjętych na miejscowym rynku. Cena odkupu będzie pomniejszona o wartość ewentualnych obciążeń ciążących na przedmiotowej nieruchomości, jak i ewentualnych zobowiązań względem Międzygminnego TBS. Prawo odkupu zostanie ujawnione  w księdze wieczystej prowadzonej dla przedmiotowej nieruchomości. Zastrzeżenie prawa odkupu nie wyłącza roszczenia o zapłatę kary umownej.

10) Zakończenie realizacji obowiązków inwestycyjnych, o których mowa w pkt 2 powyżej zostanie potwierdzone protokolarnie. Protokół podpisany przez wszystkie strony umowy inwestycyjnej stanowi podstawę do zrzeczenia się przez Międzygminne TBS prawa odkupu i wyrażenia zgody na wykreślenie wpisu prawa odkupu z księgi wieczystej.

11) Umowa inwestycyjna podlega ujawnieniu w księdze wieczystej prowadzonej dla przedmiotowej nieruchomości.

10. Otwarcie i ocena ofert

  1. Przed otwarciem ofert Komisja przetargowa poda liczbę złożonych ofert i stwierdzi brak ich naruszenia. Przy otwarciu ofert Komisja przetargowa poda dane oferenta i oferowaną cenę,                        a także zawiadamia oferentów o przewidywanym terminie zamknięcia przetargu.
  2. Po otwarciu ofert przez Komisję przetargową następuję cześć niejawna przetargu, która obejmuje:
  3. sprawdzenie, czy wniesiono wadium w należytej wysokości i formie,
  4. weryfikację ofert pod względem formalnym, w tym ich kompletności,
  5. kwalifikację ofert do dokonania oceny zgodnie z przyjętymi kryteriami ocen,
  6. dokonanie oceny ofert niepodlegających odrzuceniu zgodnie z przyjętymi kryteriami ocen.
  7. Komisja przetargowa odrzuca ofertę w przypadku gdy:
  8. nie odpowiada warunkom przetargu, w tym:
  9. nie została złożona na formularzu oferty,
  10. dane zawarte w ofercie są niekompletne lub nieprawidłowe
  11. oferta została podpisana w sposób nieprawidłowy,
  12. do oferty nie dołączono wymaganych w niniejszym ogłoszeniu dokumentów,
  13. została złożona po wyznaczonym terminie;
  14. do oferty nie dołączono dowodu wniesienia wadium, bądź wadium nie zostało wniesione                         w terminie,
  15. oferta jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści.
  16. Oferty odrzucone uznaje się za niezakwalifikowane do dokonania oceny zgodnie z przyjętymi kryteriami ocen.
  17. Organizator dokona wyboru oferty w oparciu o kryterium ceny tj. oferty z najwyższą ceną spośród ofert, które nie podlegają odrzuceniu. W przypadku jeśli w ofercie cena podana cyfrowo będzie się różniła od ceny wskazanej słownie, przyjmuje się cenę wskazaną słownie i taka cena wiąże oferenta.
  18. W przypadku, zaoferowania tej samej, najwyższej, ceny przez dwóch lub więcej oferentów Organizator wezwie oferentów, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Organizatora pisemnych ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
  19. Oferenci składając oferty dodatkowe nie mogą oferować cen niższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. Uprzednio złożone oferty przestają wiązać oferentów w zakresie, w jakim złożą oni ofertę dodatkową zawierającą wyższą cenę niż w uprzednio złożonej ofercie. W przypadku złożenia oferty z niższą ceną podlega ona odrzuceniu, a oferenta wiąże uprzednio złożona oferta.
  20. W przypadku jeśli pomimo złożenia ofert dodatkowych ta sama najwyższa cena zostanie zaoferowana przez dwóch lub więcej oferentów, stosuje się postanowienia ust. 6 i ust. 7 powyżej.
  21. Organizator wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą.
  22. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Organizator wzywa oferenta, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Organizatora terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
  23. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 10 Organizator zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego oferenta, którego oferta została najwyżej oceniona. 
  24. Postanowienia ust. 10 i ust. 11 stosuje się w przypadku braku zgody na wybór oferty kolejnych oferentów.

O wyniku przetargu Organizator informuje niezwłocznie wszystkich oferentów w formie pisemnej na adres wskazany w ofercie.

11. Dodatkowe informacje:

  1. Uczestnicy przetargu zobowiązani są do zapoznania się ze stanem nieruchomości w terenie, po uprzednim telefonicznym umówieniu się na godzinę i dzień oględzin. Numer telefonu: 505 810 363.
  2. Dokumentacja techniczna jest do wglądu w siedzibie Międzygminnego TBS i może być udostępniona w siedzibie spółki do wglądu przed terminem złożenia ofert. Numer telefonu: 505 810 363.
  3. Nabywca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym.
  4. Nabywca na własny koszt ustali granice nieruchomości. Sprzedający sprzedaje nieruchomość zgodnie z danymi z ewidencji gruntów i budynków.
  5. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady przedmiotowej nieruchomości.
  6. Przyszłe inwestycje wymagają uzgodnień z jednostkami odpowiedzialnymi za infrastrukturę techniczną w tym rejonie w celu uniknięcia ewentualnej kolizji z istniejącymi i projektowanymi urządzeniami.
  7. Przyłączenie do sieci infrastruktury technicznej możliwe będzie na warunkach określonych przez dysponentów sieci, na wniosek i koszt nabywcy,
  8. Załączniki do niniejszego ogłoszenia dostępne są na stronie internetowej www.mtbstg.pl.
  9. Z czynności przetargowych zostanie sporządzany protokół, który podpisany przez członków komisji przetargowej oraz wyłonionego Nabywcę stanowi podstawę do zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości.
  10. Cudzoziemców wiążą przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2278).
  11. Wpłata kwoty osiągniętej w przetargu (pomniejszonej o wcześniej wpłacone wadium) podlega zapłacie przelewem na konto bankowe Międzygminnego TBS w całości przed spisaniem umowy notarialnej, zgodnie z warunkami zawartymi w protokole z przetargu, tak aby na 3 dni przed ustaloną datą aktu notarialnego była zaksięgowana na rachunku bankowym MTBS.
  12. Termin i miejsce zawarcia aktu notarialnego ustalony zostanie najpóźniej w ciągu 21 dni od daty podpisania protokołu z przetargu. Koszty notarialne i sądowe ponosi Nabywca.
  13. Jeżeli wyłoniony w przetargu Nabywca nieruchomości przed zawarciem umowy notarialnej nie zapłaci kwoty wskazanej w pkt 10, lub bez usprawiedliwienia nie przystąpi do zawarcia umowy w terminie i miejscu podanym w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
  14. W okresie sześciu tygodni od daty wywieszenia wykazu nieruchomości nie wpłynęły żadne wnioski od osób, którym przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U z 2024 r. poz. 1145).

14) W postępowaniu przetargowym będą stosowane przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 2213).

15) Międzygminne TBS zastrzega sobie prawo odwołania przetargu lub zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.

  1. Dodatkowych informacji udzielamy pod numerem telefonu: 505 810 363.

12. Klauzule i zastrzeżenia:

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym dokumencie do przetargu mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. z 2024.1061 t.j. z dnia 2024.07.17)
  2. Organizator przetargu zastrzega sobie prawo do zmiany treści ogłoszenia i warunków przetargu, w tym terminu składania ofert, a także zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert oraz do odwołania lub unieważnienia przetargu bez podania przyczyny na każdym jego etapie, podając niezwłocznie odpowiednią informację do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej Spółki www.mtbstg.pl  Unieważnienie przetargu jest możliwe także po dokonaniu wyboru oferty do dnia zawarcia umowy sprzedaży Przedmiotu przetargu. Skorzystanie przez Organizatora z uprawnień wskazanych w niniejszym punkcie nie uprawnia oferentów do żądania od Organizatora zwrotu jakichkolwiek kosztów lub odszkodowania lub żądania zapłaty podwójnego wadium.
  3. Nabywca pokrywa koszty zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego, w tym zobowiązuje się do zapłaty należnego podatku, dokonania opłat notarialnych powiększonych  o podatek VAT i opłat sądowych.
  4. Klauzula informacyjna RODO:

Klauzula informacyjna związana z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pan danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Międzygminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. z siedziba przy ul. Towarowej 1 w Tarnowskich Górach,
  2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: iodo@mtbstg.pl, tel. 32 285 22 13*.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Tarnowskich Górach  przy ul. Ks. Michała Lewka 5 będącej własnością Spółki Międzygminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Tarnowskich Górach.”
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; 
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
  6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem  w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 
  7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  8. Posiada Pani/Pan:
  9. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  10. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
  11. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; 
  12. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  13. Nie przysługuje Pani/Panu:
  14. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  15. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  16. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.

** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym   z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Załączniki:

1. Formularz oferty

Tarnowskie Góry, dnia 11 marca 2025 r.

SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA

INNE OGŁOSZENIA

Zarząd Powiatu Szczecineckiego informuje o podaniu do publicznej wiadomości ogłoszenie o organizowanym pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na zbycie prawa własności nieruchomości niezabudowanej stanowiącej własność Powiatu Szczecineckiego

W Urzędzie Miasta Inowrocławia przy al. Ratuszowej 36 na tablicy ogłoszeń został wywieszony na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonych w Inowrocławiu, przeznaczonych do wydzierżawienia

Wywieszono wykaz nieruchomości położonej w Zgorzelcu przy ul. Bohaterów Getta przeznaczonej do wydzierżawienia w trybie bezprzetargowym

Sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, składającej się z działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi 100/2 i 105/18, obręb 117, o łącznej powierzchni 79 m2, położonej w Olsztynie przy ul. Pszennej,